דילוג לתוכן הראשי

קניות בטאיפיי

ברור לי שאני לא ממש מבין בקניות, קונה גרוע ובכלל בעל מוגבלות חמורה בכל מה שקשור לשופינג. אבל תמיד שואלים מה יש לקנות ואיפה בטאייפי, ועם השנים למדתי לענות...
הרשימות כאן הם חלקיות – ואם יש למישהו המלצות נוספת, אנא תוסיפו אתה ההמלצות בתגובות.

מותגים

Mitsukoshi
האזור החדש יחסית של טאיפיי הוא  שינג אי שממזרח לרחוב קילונג. שם נמצא מגדל ה 101, שם יש מספר לא קטן של חנויות כלבו ענקיות. זה המקום לחפש מותגים בין-לאומיים, כמו גם מקומיים.
אם נרצה להתמקד במקום אחד שממנו אפשר להתחיל לשוטט - להתחיל בחנות הכלבו היפאנית מיצוקושי, להמשיך משם צפונה לאורך המדרחוב.

כתובת מדוייקת:
新光三越台北信義新天地A11
Shin Kong Mitsukoshi Xinyi Place A11

 

שוק שתיירים אוהבים

אחד המקומות האהובים על תיירים הוא אזור הקניות וו פן פו. רחוב שלם של חנויות סיטונאיות וקמעוניות של בגדים ומתנות במחירים מפתיעים. הסמטא מתחילה ברחוב סונג שאן, ולא כדאי להגיע מוקדם מדי, כי הרבה חנויות נפתחות רק בצהריים.
השם, אגב, בעל הסטוריה מעניינת - חמש משפחות של ילידים קנו את הקרקע שם בתקופת שושלת צ'ינג, ובמשך שנים המקום היה שוק של בגדים יד שניה ומחזור בדים לבגדים שונים (עד היום יש תחנת מחזור בגדים בצד המזרחי של הסמטה - שווה לבקר)

כתובת מדוייקת
Wufenpu Shopping District
五分埔商圈

צעירים

Ximending
ללא ספק המקום בהא הידיעה לבילוי צעירים הוא שימנדינג. אחר הצהריים ובערב האזור מלא בבני נוער וצעירים שבאים לבלות, לאכול ולקנות.
שימנדינג הוא השטח שממערב לשער המערבי (שי-מן) של טאיפיי הישנה, ובתקופה היפאנית הוקם כאן בית הקולנוע הראשון בעיר, ומאז זהו אזור של בילוים.
לרדת במטרו בתחנת שימנדינג, ופשוט להסתובב בסמטאות (רוב השטח סגור לתנועה ממונעת).

כתובת מדוייקת
Ximending District
西門町
Ximen Station on green line and blue line

מחשבים

כשם שוו-פן-פו התפתח משוק בגדים יד שנייה לשוק סיטונאי וקמעונאי, כך גם השוק חלקי האלקטרוניקה שברחוב בה-דה (Ba De). בשנות השמונים והתשעים היו כאן חנויות סיטונאיות של חלקי אלקטרוניקה, וכל צעיר שרצה להרכיב מחשב לבד או כל רכיב אלקטרוני אחר בא לכאן וקנה את הרכיבים בנפרד.
היום כל החלק הראשון, וגם קצת מהחלק השני של רחוב בה-דה מלא בחנויות מחשבים, טלפונים ואלקטורניקה, כולל דברים רבים שלא רואים במקומות אחרים. מי שחלם על מחשב לגיימרים עם קירור מים ליחידות העיבוד, או כל מודינג אחר שחלם עליו – רוב הסיכויים שימצא אותם כאן.
אגב, בצומת של רחוב בה דה ורחוב גואן חואה, איפה שהיה פעם שוק תת קרקעי  ענקי של חלקי מחשב, מתנשא היום בניין ענק מאות חנויות ודוכנים למוצרי אלקטרניקה (Guanghua Plaza Computer Market 光華商場) 
ועוד אגב, אם ממשיכים צפון-מזרח ברחוב בה-דה לחלק השני, מגיעים למקבץ מעניין של חנויות עתיקות (כולל עתיקות מזוייפות).

כתובת מדוייקת
八德路一段
Bade Rd section 1

פיצ'יפקעס

מתחת לתחנת הרכבת המרכזית ישנו מרכז קניות עם כל הדברים הקטנים שרציתם ואף פעם לא ידעתם שקיימים, כולל כל מני חפצי אומנות, פסלונים ותמונות. אין לי הרבה מה להגיד על זה, חוץ מזה ששוה לזכור לבקר שם אם לוקחים רכבת מהתחנה המרכזית

כתובת
Taipei Main Station

 

שוק לילה (קניות, לא אוכל)       

רוב שווקי הלילה הם שווקי אוכל, אך שוק הלילה של שה-לין שונה מהם. בשוק אפשר למצוא מתנות, ביגוד, צרכי קוסמטיקה, ועוד מכל טוב טאיוואן. 
כן, יש שם גם חלק של אוכל, כמו כל שוק לילה המכבד את עצמו.

כתובת
 Shilin Night Market
基河路 Jihe Road, Shilin District,
士林夜市

שוק אוכל במשך היום

למי שרוצה לנסות אוכל רחוב במשך היום - יונג קאנג ג'ייה (רחוב יונג קאנג) הוא המקום עבורו. למי שרוצה לנסות אוכל עילית טאיוואני במסעדות מיוחדות - יונג קאנג ג'ייה (רחוב יונג קאנג) הוא המקום עבורו...
בקיצור, אפשר למצא שם הכל - מתה הפנינים הפשוט, ועד למסעדת דים טאי פונג המקורית (Din Tai Fung).
אפשר לנשנש משעה 11 בבוקר עד אחרי חצות.

כתובת מדוייקת
 Yongkang Street
永康街


מיוחד - המרכז הקמעוני של טאייפיי הישנה

רחוב די-חואה היה פעם המרכז הסיטונאי והמסחרי של טאיפיי. עם הפיתוח הכלכלי סוג הסחורות השתנה, ואופי הבניינים גם כן. עריית טאיפיי שימרה את הרחוב, עם הבניה המסורתית של בית בן 3 קומות – קומה ראשונה למסחר, שנייה למחסן ושלישי למגורים  - ושטטות ברחוב עם הסחורות הסיניות המסורתיות בו היא חוויה מיוחדת.
אני מאד אוהב את המקום גם בגלל האופי המיוחד, וגם בשל הקרבה שלו לשני מוזיאונים מדליקים – הגלריה לאומנות מודרנית ומוזיאון הנייר.

כתובת מדוייקת
 Dihua Street 
迪化街


מיוחד - שוק הפרחים והג'ייד (סופ"ש בלבד)

אולי בגלל שאבי היה גנן, אולי מסיבות אחרות, אבל שוק סוף השבוע, שהוא שוק הפרחים והג'ייד הוא אחד השווקים האהובים עלי ביותר.
השוק נמצא מתחת לכביש המוגבה של רחוב ג'יין גואו ממש ליד פארק דה-אן. במהלך השבוע המקום משמש לחנייה, ובסוף השבוע תוכלו למצוא כאן את מיטב הגננות ופרחים בטאיוואן, סחלבים שאפשר רק לחלום עליהם ואזור ג'ייד גדול עם תכשיטים שונים, בעיקר מג'ייד.
ברור לי שאי אפשר לקחת שום פרח הביתה לישראל – אבל השוטטות בשוק שווה לחלוטין את השעתיים.

כתובת מדוייקת
Chien Kuo Weekend Flower Market
Section 1, Jianguo South Road, Da’an District
建國南路一段


מיוחד - ספרים סינים

טוב, ברור לי שלא כולם קוראים סינית, ועם זאת, לא מעט מהמגיעים לטאיפיי מכירים את השפה. ברחוב צ'ונג צ'ינג דרום היו בעבר רוב בתי ההוצאה לאור, ועד היום אפשר למצוא שם מקבץ מדהים של חנויות יד ראשונה ושנייה של ספרות סינית, הן קלאסית והן בת זמננו. כמובן שיש שם גם חנויות המוכרות ספרים באנגלית ושפות אחרות, אבל הרוב המוחלט הוא בסינית.
כדאי להרים את הראש - הרבה חנויות ממוקמות בקומות העליונות.

כתובת מדוייקת
Section 1, Chongqing South Road
重慶南路一段



זאביק פוקס הוא מדריך טיולים, התגורר בטאיוואן שנים רבות והדריך בה טיולים רבים.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סקירת השבוע שעבר בטאיוואן (12-18 אוגוסט 2017)

הפסקת החשמל הגדולה   בשבוע שעבר  דיברנו על נושא איכות  הסביבה ובעיית החשמל בטאיוואן, שנראה שרק הולכת ומחמירה. ביום שלישי השבוע היו מספר הפסקות חשמל בטאיוואן שהשפיעו (ביחד) על 7 מליון אזרחים. מתחילים אף לדבר על השפעה של הנושא על פיתוח עתידי של קווי רכבת עילית ותחתית, שכן הם כולם מונעים בחשמל. שתי הערות על האוניבסיאדה Formosan Black Bear האוניברסיאדה נפתחה אתמול (19 לאוגוסט) עם נוכחות יחסית די דלילה מבחינת עילית הספורט העולמי. סין, אגב, נמנעה מלשלוח משלחת לטאיוואן. בכל מקרה, ישנו שיח ער האם האוניברסיאדה תשיג את המטרות שהממשלה הציבה לה – להעלות את המודעות לטאיוואן בעולם ולהביא עוד תיירים. למעשה האוניברסיאדה היא חלק ממה שקרוי "דיפלומטית התרבות" של טאיוואן. מדובר על מדינינות בה המדינה, כתוצאה מחסימת הקשרים הדיפלומטיים על ידי סין העממית, פועלת נמרצות בשטח התרבותי כחלופה לדו שיח דיפלומטי. ובאותו עניין - עיריית טאיג'ונג הודיעה השבוע כי הם מצפים ל 1.5 מליון מבקרים בתערוכת הפרחים העולמית שהם יארחו שם בשנה הבאה. רוב האורחים צפויים להיות יפנים וסינים מסין העממית.

טאיוואן למטיילים (בתחבורה ציבורית)

הכנות או דברים לעשות עם הנחיתה: 1)       גוגל טאנסלייט, להוריד אפליקציה + מילון אחד או שניים, מהאפליקציה. אם האפליקציה והמילונים מותקנים בנייד אין צורך ברשת. 2)       קנייה (כבר בשדה התעופה) של כרטיס איזי כארד לתחבורה ציבורית. אפשר לטעון אותו בכל מקום בחנויות של 7-11 הנפוצות מאד. 3)       עדיין בשדה - הרשמה לרשת הווי-פי החינמית של טאיוואן - HI-FI או דומה. ההרשמה תאפשר לנו להתשמש בווי-פיי חינמי ציבורי ברחבי האי, כמעט בכל עיר. 4)       לקחת מפות מעמדת המידע לתיירים. יש מפה אחת של כל האי, ויש (עדיף) את טאיוואן מחולקת לשלוש - צפון, דרום ומרכז. כמובן שלקחת מפות של העיר/ערים למי שחושב על פרק זמן ארוך בטאיוואן, יש אפליקציה של אוטובוסים ותחבורה ציבורית, מומלץ לבקש בשדה שיורידו לכם ושיסבירו לכם את השימוש. ביגוד וציוד טיולים את טאיוואן חוצה חוג הסרטן, מה שהופך את טאיוואן למדינה סוב-טרופית. עם זאת, רכס ההרים המרכזי בטאייוואן כולל לא מעט פסגות מעל 3.5 ק"מ, חלקם מושלגים בחורף באופן קבוע. בעבר טאיוואן הייתה חווה כ 10-15 טאיפונים בשנה, בין החודשים יולי לספטמבר. בשנים האחרונ