דילוג לתוכן הראשי

ויזה לצפון קוריאה

איך ישראלים יכולים להיכנס ואיפה מוציאים את הויזה לצפון קוריאה

איך נכנסים למדינה (קבוצה או בודד), איך ואיפה מוציאים ויזה, כמה זה עולה, האם אפשר להשתמש בדרכון ישראלי, למשך כמה זמן הויזה תופסת

למעשה - הוצאת ויזה הוא החלק הפשוט בטיול, אבל ראשית יש להבין כמה דברים.

ויזה לצפון קוריאה

שמה הרשמי של קוריאה הצפונית הוא הרפובליקה דמוקרטית עממית של קוריאה (DPRK) ומדובר במדינה עם כלכלה מאורגנת, כמעט ללא עסקים פרטיים, ומפוקחת מאד. מכאן אנחנו יכולים שהטיול הוא תמיד יהיה מאורגן על ידי הממשלה, כל נותני השירותים (אוטובוסים, מלונות, מסעדות, חנויות, מופעים) יהיו ממשלתיים וכל האתרים הכלולים במסלול הם אתרים שנבחרו מראש על ידי משרד התיירות.

למעשה ניתן להכנס לצפון קוריאה לבד ובקבוצה, כמעט כל גודל של קבוצה, אך תמיד הטיול מאורגן על ידי אחת מסוכנויות התיירות הממשלתית, ותמיד ילוו אותנו מדריכים מקומיים במקום. מאחר והטיול מאורגן על ידי הממשלה, הוצאת הוויזה מתבצעת על ידי חברת התיירות הקוריאנית, דרך משרד התיירות הקוריאני, בעיר ממנה נכנסים לקוריאה.

רוב הזרים המערבים נכנסים לקוריאה דרך ביג'ינג (טיסה אחת ביום, חוץ מעונת החורף), והם יקבלו את הויזה שלהם שם. הויזה עצמה מוגדרת כ"כרטיס תייר", הוא מוחזקת בנפרד מהדרכון, ונלקחת על ידי משטרת הגבולות ביציאה.
כתוצאה מכך, למעשה ניתן להיכנס עם כמעט כל דרכון לקוריאה הצפונית, כולל דרכון ישראלי, ולא מקבלים שום חותמת בדרכון - לא בכניסה ולא ביציאה.
רוב התיירים הישראלים שביקרו בקוריאה עשו זאת דרך אחת מחברות התיירות שבארץ. היתרון בטיול מאורגן מישראל הוא בכך שישנו תרגום מלא לעברית, כמו גם תיווך תרבותי וקולינרי. חלק מהמדריכים גם יידעו למתוח את גבולות הטיול בצורה כזו שלמטיילים הישראלים יהיה מגע הרבה יותר רציף ובלתי אמצעי עם המקומיים (עד כמה שזה ניתן במדינה מסוגרת ומפוקחת זו)

כל ויזה היא עבור כניסה חד פעמית ולמשך הטיול בלבד, כולל תאריך כניסה ותאריך יציאה. במידה והמטייל פיספס את הטיסה מביג'ינג, יש לשנות את התאריך שבויזה על מנת שיתאים לתאריך הכניסה החדש (לעתים ניתן לביצוע על ידי הסוכן המקומי). עלות הויזה כלולה במחיר הטיול ואין שום אפשרות לקנות טיול ללא ויזה, או ויזה ללא טיול.

משיחה שערכתי עם האחראי על הויזות במשרד התיירות הצפון קוריאני בביג'ינג ב 2017, הבנתי שהוצאת הויזה עצמה מתבצעת תמיד לאחר אישור ספציפי עבור כל מטייל מפיונגיאנג, בירת צפון קוריאה. האישור כמעט תמיד ניתן בצורה מיידית אבל המשמעות היא שלמשרד התיירות הצפון קוריאני בביג'ינג אין בעצם סמכות להחליט באופן מקומי. אני מניח שאותו דבר קורה גם בערים אחרים בהם יש נציגות של משרד התיירות הצפון קוריאני.

לסיכום, כניסה לקוריאה הצפונית מתבצעת רק על ידי הזמנה מראש של טיול מאורגן, בבודד או בקבוצה. הוצאת הויזה היא חלק בלתי נפרד מקניית הטיול.

*הכותב הוא מדריך טיולים, הדריך מספר פעמים טיולים לצפון קוריאה וגם ביקר בה במסגרות אחרות

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

טייפונים בטאיוואן

טאיוואן מסומנת בחץ, הטייפון מצפון מזרח לאי אל חופי טאיוואן הגיע בשבוע שעבר הסופה הטרופית טאלים ( TALIM ), ולמרות שלא עברה באי אלא מצפון לו תפסה מקום מרכזי בכל מהדורות החדשות - המקומיות והארציות כאחד. גשמים עזים המלווים מערכת מזג אוויר זו ירדו בחלקים מהאי למשך 24 שעות. מי שגר בטאיוואן זוכר לטובה את השבוע שלפני כל טייפון או אחרי כל טייפון, שכן הסופה פועלת כשואב אבק ענקי, והשמיים בהירים ונטולי עננות. אז מה זה טייפון, ומה יכולים לעשות המבקרים? במטאורולוגיה, סופה טרופית (הנקראת בפי תושבי מדינות שונות הוריקן, טייפון או ציקלון טרופי) היא סוג של ציקלון הנוצר באזורים הטרופיים, שקוטרו האופייני נע בין 100 ל-2,000 קילומטרים (ׁׁמתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית).  סופות הטייפון בטאיוואן מתאפיינים בקוטר של מאות קילומטרים ספורים, והן מגיעות ממזרח ממוצע של 100 שנים מראה כי יש 3-4 טייפונים בשנה, בעיקר ביולי-אוגוסט-סמפמבר, אבל גם בחודשים אחרים. חודש אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר ממוצע טייפונים בחודש

סקירת השבוע שעבר בטאיוואן (12-18 אוגוסט 2017)

הפסקת החשמל הגדולה   בשבוע שעבר  דיברנו על נושא איכות  הסביבה ובעיית החשמל בטאיוואן, שנראה שרק הולכת ומחמירה. ביום שלישי השבוע היו מספר הפסקות חשמל בטאיוואן שהשפיעו (ביחד) על 7 מליון אזרחים. מתחילים אף לדבר על השפעה של הנושא על פיתוח עתידי של קווי רכבת עילית ותחתית, שכן הם כולם מונעים בחשמל. שתי הערות על האוניבסיאדה Formosan Black Bear האוניברסיאדה נפתחה אתמול (19 לאוגוסט) עם נוכחות יחסית די דלילה מבחינת עילית הספורט העולמי. סין, אגב, נמנעה מלשלוח משלחת לטאיוואן. בכל מקרה, ישנו שיח ער האם האוניברסיאדה תשיג את המטרות שהממשלה הציבה לה – להעלות את המודעות לטאיוואן בעולם ולהביא עוד תיירים. למעשה האוניברסיאדה היא חלק ממה שקרוי "דיפלומטית התרבות" של טאיוואן. מדובר על מדינינות בה המדינה, כתוצאה מחסימת הקשרים הדיפלומטיים על ידי סין העממית, פועלת נמרצות בשטח התרבותי כחלופה לדו שיח דיפלומטי. ובאותו עניין - עיריית טאיג'ונג הודיעה השבוע כי הם מצפים ל 1.5 מליון מבקרים בתערוכת הפרחים העולמית שהם יארחו שם בשנה הבאה. רוב האורחים צפויים להיות יפנים וסינים מסין העממית.

טאיוואן למטיילים (בתחבורה ציבורית)

הכנות או דברים לעשות עם הנחיתה: 1)       גוגל טאנסלייט, להוריד אפליקציה + מילון אחד או שניים, מהאפליקציה. אם האפליקציה והמילונים מותקנים בנייד אין צורך ברשת. 2)       קנייה (כבר בשדה התעופה) של כרטיס איזי כארד לתחבורה ציבורית. אפשר לטעון אותו בכל מקום בחנויות של 7-11 הנפוצות מאד. 3)       עדיין בשדה - הרשמה לרשת הווי-פי החינמית של טאיוואן - HI-FI או דומה. ההרשמה תאפשר לנו להתשמש בווי-פיי חינמי ציבורי ברחבי האי, כמעט בכל עיר. 4)       לקחת מפות מעמדת המידע לתיירים. יש מפה אחת של כל האי, ויש (עדיף) את טאיוואן מחולקת לשלוש - צפון, דרום ומרכז. כמובן שלקחת מפות של העיר/ערים למי שחושב על פרק זמן ארוך בטאיוואן, יש אפליקציה של אוטובוסים ותחבורה ציבורית, מומלץ לבקש בשדה שיורידו לכם ושיסבירו לכם את השימוש. ביגוד וציוד טיולים את טאיוואן חוצה חוג הסרטן, מה שהופך את טאיוואן למדינה סוב-טרופית. עם זאת, רכס ההרים המרכזי בטאייוואן כולל לא מעט פסגות מעל 3.5 ק"מ, חלקם מושלגים בחורף באופן קבוע. בעבר טאיוואן הייתה חווה כ 10-15 טאיפונים בשנה, בין החודשים יולי לספטמבר. בשנים האחרונ