דילוג לתוכן הראשי

ביצות מפרץ סונצ'און

אל תשאלו אותי למה הגעתי לביצות, כלומר, תשאלו, אבל אל תצפו לתשובה ברורה...
בדרך כלל הביקורים שלי בקוריאה הדרומית הסתכמו בחוויות הקשורות לתרבות, לנופים, למודרני ולעבר המעורבבים בצורה כה מיוחדת, כאן הקדשתי יום שלם רק לצפרות...

ישנתי במלון ב Suncheon-si, באזור המלונות. רובם היו מלונות משפחתיים קטנים, חלקם מלונות אהבה, אבל היה נחמד. בבוקר לקחתי את האוטובוס אל האתר, ולהפתעתי הגעתי ביום פתיחת העונה. כולם היו (כרגיל) סופר אדיבים, אבל הזהירו אותי שלא אוכל לראות הרבה עגורים, גולת הכותרת של הביקור במפרץ.

אז במה מדובר?
שטח הביצות במפרץ (
Suncheon Eco Bay  순천만습지) מורכב מדלתא של נהר, וכן כמה לגונות. השטח כולו מכוסה סבך צפוף של קנים, וכל האיזור מלא בציפורי מים וציפורי סבך. האיזור הוא עצום בגדלו, הרבה יותר גדול המחולה, לדוגמא, ומרושת בדרכים מוגבהות ובמסתורים לצפייה בציפורים.

איך שמגיעים כדאי להזמין שייט, הגעתי בשמונה וחצי אז הזמנתי את השיט לשעה 12. השייט יורד בנהר עד פתח הנהר, מאט ליד ריכוזי ציפורים ולדעתי מאד מומלץ, שכן זו הזוית הטובה ביותר לתצפית על ציפורי מים.

ישנו מסלול של כשעה הלוך ושוב אל המצפה, בגבעה קטנה הצופה אל עיקול הנהר, והוא נחשב למסלול הליכה ארוך שם. נאמר לי שאפשר לשכור אופניים למסלולים אחרים, אבל מאחר וזה היה יום פתיחת העונה, הם עדיין לא היו מוכנים.

הסתובבתי בין הקנים עד הצהרים, ראיתי עגורים (4 מקרוב, ועוד להקה במשקפת), קרוב לעשרים סוגי ברוזים, טבלנים ועופות מים, ולא מעט ציפורי סבך. מאחר והיה יום פתיחת העונה היו לא מעט מבקרים, ולמרות שהעופות המים לא התרגשו ממש מבני אדם, נראה לי שלא כדאי להגיע בחגים וסופי שבוע.
משיחות וקריאת חומר, יש שם אלפי עגורים ומושבות קינון נרחבות, גם של עופות מים וסבך אחרים.
ההגעה והתחבורה היו מאד מאד נוחים, משם המשכתי באוטובוס בערב לתחנת הרכבת (לקחתי את הרכבת המהירה לפוסאן)


תכ'לס
לחובבי ציפורים וטבע
Suncheonman-gil, Suncheon-si, Jeollanam-do   전라남도 순천시 순천만길 513-25 (대대동)
רככת קרובה - Suncheon
שדה תעופה קרוב - Yeosu
כניסה מהשעה שמונה עד הלילה (קיץ 19:30, חורף 18:00), סגור בימי שני
עלות כניסה 2,000 וון
עלות שיט (מומלץ) 7,000 וון
ציוד חשוב – משקפת



         
*הכותב הוא מדריך טיולים, הדריך מספר פעמים טיולים לצפון קוריאה וגם ביקר בה במסגרות אחרות


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סקירת השבוע שעבר בטאיוואן (12-18 אוגוסט 2017)

הפסקת החשמל הגדולה   בשבוע שעבר  דיברנו על נושא איכות  הסביבה ובעיית החשמל בטאיוואן, שנראה שרק הולכת ומחמירה. ביום שלישי השבוע היו מספר הפסקות חשמל בטאיוואן שהשפיעו (ביחד) על 7 מליון אזרחים. מתחילים אף לדבר על השפעה של הנושא על פיתוח עתידי של קווי רכבת עילית ותחתית, שכן הם כולם מונעים בחשמל. שתי הערות על האוניבסיאדה Formosan Black Bear האוניברסיאדה נפתחה אתמול (19 לאוגוסט) עם נוכחות יחסית די דלילה מבחינת עילית הספורט העולמי. סין, אגב, נמנעה מלשלוח משלחת לטאיוואן. בכל מקרה, ישנו שיח ער האם האוניברסיאדה תשיג את המטרות שהממשלה הציבה לה – להעלות את המודעות לטאיוואן בעולם ולהביא עוד תיירים. למעשה האוניברסיאדה היא חלק ממה שקרוי "דיפלומטית התרבות" של טאיוואן. מדובר על מדינינות בה המדינה, כתוצאה מחסימת הקשרים הדיפלומטיים על ידי סין העממית, פועלת נמרצות בשטח התרבותי כחלופה לדו שיח דיפלומטי. ובאותו עניין - עיריית טאיג'ונג הודיעה השבוע כי הם מצפים ל 1.5 מליון מבקרים בתערוכת הפרחים העולמית שהם יארחו שם בשנה הבאה. רוב האורחים צפויים להיות יפנים וסינים מסין העממית.

קניות בטאיפיי

ברור לי שאני לא ממש מבין בקניות, קונה גרוע ובכלל בעל מוגבלות חמורה בכל מה שקשור לשופינג. אבל תמיד שואלים מה יש לקנות ואיפה בטאייפי, ועם השנים למדתי לענות... הרשימות כאן הם חלקיות – ואם יש למישהו המלצות נוספת, אנא תוסיפו אתה ההמלצות בתגובות. מותגים האזור החדש יחסית של טאיפיי הוא   שינג אי שממזרח לרחוב קילונג. שם נמצא מגדל ה 101, שם יש מספר לא קטן של חנויות כלבו ענקיות. זה המקום לחפש מותגים בין-לאומיים, כמו גם מקומיים. אם נרצה להתמקד במקום אחד שממנו אפשר להתחיל לשוטט - להתחיל בחנות הכלבו היפאנית מיצוקושי, להמשיך משם צפונה לאורך המדרחוב. כתובת מדוייקת: 新光三越台北信義新天地 A11 Shin Kong Mitsukoshi Xinyi Place A11   שוק שתיירים אוהבים אחד המקומות האהובים על תיירים הוא אזור הקניות וו פן פו. רחוב שלם של חנויות סיטונאיות וקמעוניות של בגדים ומתנות במחירים מפתיעים. הסמטא מתחילה ברחוב סונג שאן, ולא כדאי להגיע מוקדם מדי, כי הרבה חנויות נפתחות רק בצהריים. השם, אגב, בעל הסטוריה מעניינת - חמש משפחות של ילידים קנו את הקרקע שם בתקופת שושלת צ'ינג, ובמשך שנים המקום היה שוק של

טאיוואן למטיילים (בתחבורה ציבורית)

הכנות או דברים לעשות עם הנחיתה: 1)       גוגל טאנסלייט, להוריד אפליקציה + מילון אחד או שניים, מהאפליקציה. אם האפליקציה והמילונים מותקנים בנייד אין צורך ברשת. 2)       קנייה (כבר בשדה התעופה) של כרטיס איזי כארד לתחבורה ציבורית. אפשר לטעון אותו בכל מקום בחנויות של 7-11 הנפוצות מאד. 3)       עדיין בשדה - הרשמה לרשת הווי-פי החינמית של טאיוואן - HI-FI או דומה. ההרשמה תאפשר לנו להתשמש בווי-פיי חינמי ציבורי ברחבי האי, כמעט בכל עיר. 4)       לקחת מפות מעמדת המידע לתיירים. יש מפה אחת של כל האי, ויש (עדיף) את טאיוואן מחולקת לשלוש - צפון, דרום ומרכז. כמובן שלקחת מפות של העיר/ערים למי שחושב על פרק זמן ארוך בטאיוואן, יש אפליקציה של אוטובוסים ותחבורה ציבורית, מומלץ לבקש בשדה שיורידו לכם ושיסבירו לכם את השימוש. ביגוד וציוד טיולים את טאיוואן חוצה חוג הסרטן, מה שהופך את טאיוואן למדינה סוב-טרופית. עם זאת, רכס ההרים המרכזי בטאייוואן כולל לא מעט פסגות מעל 3.5 ק"מ, חלקם מושלגים בחורף באופן קבוע. בעבר טאיוואן הייתה חווה כ 10-15 טאיפונים בשנה, בין החודשים יולי לספטמבר. בשנים האחרונ