דילוג לתוכן הראשי

ראיון מרתק על שחרורו של הצעיר האמריקאי מהשבי בצפון קוריאה

מיקי ברגמן עוזר לחלץ שבויים ברחבי העולם, כאן בראיון של כמעט חצי שעה, עם ערן סיקורל וטל שניידר (שניהם עיתונאים סופר-מוכשרים) על חילוצו של אוטו וורמבייר (Otto Warmbier),  צעיר אמריקאי שנשפט בצפון קוריאה ל 15 שנה עם עבודת פרך, ושוחרר ב 13 ליוני כשהוא במצב קשה של תרדמת.
Otto Warmbier
אוטו וורמבייר בעת גזר הדין בצפון קוריאה
הסיפור התחיל בחג המולד של 2015, הלילה האחרון בבמהלך טיול מאורגן שיצא אליו בקוריאה הצפונית, כשאוטו וורמבייר החליט, כנראה במשובת נעורים, לגנוב את תמונות המנהיגים מהחדר שהמלון (במערב מתייחסים לגניבה כגניבת "שלט תעמולה"). הוא נעצר מייד, נשפט בפברואר 2016 ונגזר עליו פסק הדין הקשה.

הראיון המרתק עם מיקי ברגמן ב"שעה הבין לאומית" של כאן רשת ב',  שופך אור על המדינה המקיאוולית הזו ועל זווית שאסור לשכוח אותה.
למעשה ניתן להבין מהראיון איך כל "שבוי" ואסיר מערבי הופך בעצם לקלף מיקוח להשגת מטרות הממשל. 
קשה לשמוע, אבל מדובר באמת בחברה שאינה מקדשת את הפרט כלל וכלל. מדובר בחברה בה הדבקות במנהיג, במדינה ובאידאולוגיה היא המעלה החשובה והמצפון האישי והקולקטיבי.

מתוכן הראיון:
רקע כללי על המקרה - דקה 7:27
התחלת הראיון המשותף של ערן סיקורל וטל שניידר - דקה 10:57
חלק מהשאלות : כמה זמן הם עובדים על השחרור, מה היה תהליך המשא ומתן, איך זה לעשות משא ומתן עם צפון קוריאנים, מה ההקשר הדיפלומטי והמדיני של מקרי המעצר של המערביים באמתלות שונות, מה הביא לשחרור, תפקיד מחלקת המדינה האמריקאית ועוד..
לראיון עם ערן סיקורל וטל שניידר מומלץ ביותר!



עדכון מאוחר - 20 יוני 2017 - משפחתו של אוטו ורמבייר הודיעה כי הוא הלך לעולמו, שבוע אחרי שובו לארה"ב. הרופאים עדיין מתקשים לקבוע מה קרה לו בכלא

*הכותב הוא מדריך טיולים, הדריך מספר פעמים טיולים לצפון קוריאה וגם ביקר בה במסגרות אחרות

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סקירת השבוע שעבר בטאיוואן (12-18 אוגוסט 2017)

הפסקת החשמל הגדולה   בשבוע שעבר  דיברנו על נושא איכות  הסביבה ובעיית החשמל בטאיוואן, שנראה שרק הולכת ומחמירה. ביום שלישי השבוע היו מספר הפסקות חשמל בטאיוואן שהשפיעו (ביחד) על 7 מליון אזרחים. מתחילים אף לדבר על השפעה של הנושא על פיתוח עתידי של קווי רכבת עילית ותחתית, שכן הם כולם מונעים בחשמל. שתי הערות על האוניבסיאדה Formosan Black Bear האוניברסיאדה נפתחה אתמול (19 לאוגוסט) עם נוכחות יחסית די דלילה מבחינת עילית הספורט העולמי. סין, אגב, נמנעה מלשלוח משלחת לטאיוואן. בכל מקרה, ישנו שיח ער האם האוניברסיאדה תשיג את המטרות שהממשלה הציבה לה – להעלות את המודעות לטאיוואן בעולם ולהביא עוד תיירים. למעשה האוניברסיאדה היא חלק ממה שקרוי "דיפלומטית התרבות" של טאיוואן. מדובר על מדינינות בה המדינה, כתוצאה מחסימת הקשרים הדיפלומטיים על ידי סין העממית, פועלת נמרצות בשטח התרבותי כחלופה לדו שיח דיפלומטי. ובאותו עניין - עיריית טאיג'ונג הודיעה השבוע כי הם מצפים ל 1.5 מליון מבקרים בתערוכת הפרחים העולמית שהם יארחו שם בשנה הבאה. רוב האורחים צפויים להיות יפנים וסינים מסין העממית.

קניות בטאיפיי

ברור לי שאני לא ממש מבין בקניות, קונה גרוע ובכלל בעל מוגבלות חמורה בכל מה שקשור לשופינג. אבל תמיד שואלים מה יש לקנות ואיפה בטאייפי, ועם השנים למדתי לענות... הרשימות כאן הם חלקיות – ואם יש למישהו המלצות נוספת, אנא תוסיפו אתה ההמלצות בתגובות. מותגים האזור החדש יחסית של טאיפיי הוא   שינג אי שממזרח לרחוב קילונג. שם נמצא מגדל ה 101, שם יש מספר לא קטן של חנויות כלבו ענקיות. זה המקום לחפש מותגים בין-לאומיים, כמו גם מקומיים. אם נרצה להתמקד במקום אחד שממנו אפשר להתחיל לשוטט - להתחיל בחנות הכלבו היפאנית מיצוקושי, להמשיך משם צפונה לאורך המדרחוב. כתובת מדוייקת: 新光三越台北信義新天地 A11 Shin Kong Mitsukoshi Xinyi Place A11   שוק שתיירים אוהבים אחד המקומות האהובים על תיירים הוא אזור הקניות וו פן פו. רחוב שלם של חנויות סיטונאיות וקמעוניות של בגדים ומתנות במחירים מפתיעים. הסמטא מתחילה ברחוב סונג שאן, ולא כדאי להגיע מוקדם מדי, כי הרבה חנויות נפתחות רק בצהריים. השם, אגב, בעל הסטוריה מעניינת - חמש משפחות של ילידים קנו את הקרקע שם בתקופת שושלת צ'ינג, ובמשך שנים המקום היה שוק של

טייפונים בטאיוואן

טאיוואן מסומנת בחץ, הטייפון מצפון מזרח לאי אל חופי טאיוואן הגיע בשבוע שעבר הסופה הטרופית טאלים ( TALIM ), ולמרות שלא עברה באי אלא מצפון לו תפסה מקום מרכזי בכל מהדורות החדשות - המקומיות והארציות כאחד. גשמים עזים המלווים מערכת מזג אוויר זו ירדו בחלקים מהאי למשך 24 שעות. מי שגר בטאיוואן זוכר לטובה את השבוע שלפני כל טייפון או אחרי כל טייפון, שכן הסופה פועלת כשואב אבק ענקי, והשמיים בהירים ונטולי עננות. אז מה זה טייפון, ומה יכולים לעשות המבקרים? במטאורולוגיה, סופה טרופית (הנקראת בפי תושבי מדינות שונות הוריקן, טייפון או ציקלון טרופי) היא סוג של ציקלון הנוצר באזורים הטרופיים, שקוטרו האופייני נע בין 100 ל-2,000 קילומטרים (ׁׁמתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית).  סופות הטייפון בטאיוואן מתאפיינים בקוטר של מאות קילומטרים ספורים, והן מגיעות ממזרח ממוצע של 100 שנים מראה כי יש 3-4 טייפונים בשנה, בעיקר ביולי-אוגוסט-סמפמבר, אבל גם בחודשים אחרים. חודש אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר ממוצע טייפונים בחודש